Miliard dla Paryża
Nie tylko szejk odpowiada za to, że w Paryżu można podcierać się pozłacanym papierem toaletowym. PSG to obecnie marka globalna, która ma wielki potencjał marketingowy, co wiążę się bezpośrednio z chętnymi reklamodawcami i sponsorami. Takim kimś jest znana i lubiana (lub nielubiana) firma Nike, która podpisała z Francuzami nowy, gruby kontrakt.
Logo z ptaszkiem pojawia się na koszulkach Paris Saint-Germain od 1989 roku. Było widoczne na 71 różnych kompletach strojów, w których dziesiątki piłkarzy rozegrały dokładnie 1542 spotkania. Dobrze współpracuje się jednym i drugim, dlatego na trzydziestolecie współpracy postanowiono podpisać nową, rekordową w historii klubu umowę, która będzie obowiązywać do 2032 roku. Dzięki niej paryżanie dostaną od amerykańskiej firmy ponad miliard euro!
Kontrakt obejmuje piłkarską sekcję PSG (mężczyzn i kobiety) oraz kobiecą drużynę piłki ręcznej. Do tej pory Francuzi dostawali ok. 25 mln euro rocznie, zaś teraz będą otrzymywać prawie cztery razy tyle! Przez 13 lat Nike będzie dawać klubowi aż 90 mln euro rocznie, co jest oszałamiającą wręcz kwotą. Jak łatwo policzyć, na luziku PSG dostanie więc ponad miliard euro, co jeszcze tylko powiększy finansowe bogactwo, jakie zgromadzono pod wieżą Eiffla.
Tutaj powinny być cytaty przedstawicieli obydwu stron, którzy cieszą się z podpisania nowej umowy, ale nikt nic ciekawego nie powiedział. No cieszą się i tyle, co tu więcej dodawać?